Koronavirüs Döneminde
Doğalgaz Çalışmalarımız ile İlgili
Sıkça Sorulan Sorular

Aksa Doğalgaz olarak, abonelerimizin ve çalışanlarımızın sağlığı en önemli önceliğimiz.
Koronavirüs tedbirlerini hızla hayata geçirerek ve titizlikle uygulayarak abonelerimize kesintisiz ve güvenli doğal gaz hizmeti sunmaya devam ederken; salgının yayılmasını en aza indirmek için gerekli önlemlerden asla taviz vermiyoruz. Salgın sürecinde doğal gaz işlemlerinizi nasıl gerçekleştirebileceğiniz ve merak edilen diğer konularla ilgili açıklamalarımızı bilginize sunarız.

Sağlıkla kalın…

Koronavirüs sürecinde herhangi bir sebeple 444 4 187 numaralı Çözüm Merkezimizi aradığınızda,
karantina uygulanan bir bölgede bulunup bulunmadığınız, mahallenizde karantina olup olmadığı ve binanızda karantina uygulaması yapılıp yapılmadığı bilgisi mutlaka sorulacaktır.
Bu sorular, çalışanlarımızın ve diğer insanların güvenliği ve gerekli önlemlerin alınabilmesi için sorulmaktadır;
karantina bölgeleri de dâhil faaliyet alanımızdaki tüm bölgelerde hizmetlerimiz kesintisiz devam etmektedir.

Yeni Koronavirüs salgını süresince, doğal gazla ilgili işlemlerimi nasıl gerçekleştirebilirim?

Koronavirüsün yayılma riskini en aza indirmek için doğal gazla ilgili tüm işlemlerinizi online olarak aksadogalgaz.com.tr adresinden gerçekleştirebilir; fatura ödemeleri için otomatik ödeme veya banka online ödeme kanallarını kullanabilirsiniz.

Aksadogalgaz.com.tr adresinden hangi işlemlerimi gerçekleştirebilirim?

Aksadogalgaz.com.tr üzerinden şu işlemleri gerçekleştirebilirsiniz:

  • Abonelik durumunuzu sorgulayabilir; abonelik süreciniz hakkında bilgi alabilirsiniz.
  • Yeni bir abonelik oluşturmak için sözleşme sürecinizi başlatabilirsiniz.
  • Sayacınızdaki son endeks bilgisini kullanarak doğal gaz tüketiminize ait anlık borç bilginizi hesaplayabilirsiniz.
  • Sistemimize istediğiniz evraklarınızı yükleyerek bilgilerinizi güncelleyebilirsiniz. Güvenliğiniz için gerekli bildirimleri anlık olarak ulaştırabilmemiz ve size daha hızlı hizmet sunabilmemiz için sistemde kayıtlı cep telefonu bilgilerinizi kontrol ederek güncelleyebilirsiniz.
  • Alacak iade işlemleri menüsü üzerinden kolaylıkla güvence bedeli iade talebinde bulunabilirsiniz.
  • Sayacınıza ulaşılamaması nedeniyle faturanızın oluşturulamaması durumunda, endeks bilgilerinizle faturanızı oluşturabilirsiniz.

Aksa Doğalgaz aboneleri ayrıca, e-Devlet üzerinden de Abonelik Sorgulama, Fatura Sorgulama, Doğal Gaz Kullanım Sözleşmesi Yapma ve Doğal Gaz Kullanım Sözleşmesi Fesih işlemlerini gerçekleştirebilirler.

Doğal gaz faturamı nasıl ve nereden ödeyebilirim?

Doğal gaz faturalarınızı, ofislerimizden ödeyebileceğiniz gibi, ofislerimize gelmeden otomatik ödeme veya anlaşmalı banka online ödeme kanallarını kullanarak da ödeyebilirsiniz.

Şubeye gitmem gereken bir işlemimim olması durumunda güvende olacak mıyım? Şubelerinizde alınan önlemler neler?

Türkiye’nin dört bir yanındaki tüm Aksa Doğalgaz ofislerinde güçlü ve kalıcı etkiye sahip antimikrobiyal uygulamalar düzenli olarak yapılmakta; sosyal mesafeyi korumak için gerekli önemler alınmaktadır. Doğal gazla ilgili tüm işlemlerinizi online olarak gerçekleştirmenizi önermekle birlikte, şubelerimize gitmeniz durumunda da çalışanlarımız ve abonelerimiz için gerekli önlemlerin maksimum seviyede alındığını belirtmek isteriz.

Sayaç okuma personeliniz salgına karşı gerekli önlemleri alıyor mu?

Sayaç okuma personellerimiz de tüm saha ekiplerimiz gibi, maske, eldiven ve gerekli durumlarda giymeleri için tulum gibi tüm koruyucu ekipmanlarla hem kendilerinin hem de abonelerimizin sağlıklarını tehlikeye atmadan çalışmalarını aralıksız sürdürüyor. Ayrıca gerek abonelerimiz gerekse çalışanlarımız için temasın en aza indirilmesi ve sosyal izolasyonun sağlanabilmesi amacıyla sayaç okuma planlarında değişiklikler yapılarak abonelerimizi ve sayaç okuma personelimizi temastan korurken, sayaç okuma personellerimizin de dinlendirilmesini sağlayacak bir okuma planı uygulamaktayız.

Karantina bölgesindeyim; faturam nasıl hesaplanacak?

Enerji Piyasası Düzenleme Kurulu (EPDK) kararıyla, karantina bölgeleri veya sosyal izolasyonun sağlanamayacağı bazı istisnai durumlarda geçerli olmak üzere, kıyasen fatura düzenleneceği duyurulmuştur. Ancak bu tür istisnai durumdaki abonelerimiz için sistemimizde endeks bildirimi ile fatura oluşturma olanağı da bulunmaktadır.

Kıyasen fatura nedir, nasıl hesaplanır?

Kıyas faturalarında tüketim tespitinde, son iki yılın aynı dönemine ait gerçekleştirmiş olduğunuz tüketimlerin ortalaması kullanılmaktadır. Aboneliğiniz yeniyse ve geçmiş iki yıla ait veri bulunmuyorsa, benzer özellikte abonelerin tüketimlerinin referans alındığı emsal tüketim hesaplaması yapılmaktadır. Uygulama, sektör çalışanları ve abonelerin sağlığının korunabilmesi amacıyla üç ay boyunca devam edecektir. Uygulama dönemi sonunda sayacınızdan endeks alınarak, gerçekleştirmiş olduğunuz tüketim ile kıyas hesaplaması arasındaki fark mahsuplaştırılacaktır. Dağıtım bölgelerimizde bu süreçte kıyas fatura uygulaması yapılmamaktadır. Sadece herhangi bir bölgemizde hıfzıssıhha tarafından sayaç okunmaması kararı verilmesi durumunda uygulanacaktır.

Sayacım okunamıyor; son endeks bilgimle faturamı kendim oluşturabilir miyim?

Karantina ya da idari olarak sayaç okumama kararı bulunan bölgelerden birinde ikamet ediyorsanız faturanızın kıyasen değil, tükettiğiniz miktar baz alınarak oluşturulmasını talep edebilirsiniz. Bunun için aksadogalgaz.com.tr üzerinden Online İşlemler kanalımıza giriş yaparak, sayacınızın okunamadığına dair göndereceğimiz Sms sonrasında, son endeks bilginizi sayacınızın fotoğrafı ile birlikte Fatura Oluştur sayfasına eklemeniz veya 444 4 187 numaralı Çözüm Merkezimize bildirmeniz halinde son endeks bilgileriniz doğrultusunda oluşturulan faturanız Sms ile tarafınıza iletilecektir.

İş yerimin salgın süresince kapalı olduğunu doğal gaz dağıtım şirketine neden ve nasıl bildirmeliyim?

Boş olan işletmelerde doğal gazdan kaynaklı kazaların olması veya bazı diğer güvenlik risklerinin oluşması ihtimali nedeniyle şehirlerimizin güvenliği için, salgın süresince faaliyetlerine ara veren restoran, kafe, lokanta gibi ticarethaneler ile üretime ara verilen tesislerin yöneticilerinin, doğal gaz dağıtım şirketlerine başvurarak hizmetin durdurulması talebinde bulunmaları gerekmektedir. İşletme sahipleri, 444 4 187 numaralı Çözüm Merkezimiz ile iletişime geçerek geçici gaz kesme taleplerini gerçekleştirebilirler.

Oturduğum dairede geçici gaz kapama işlemi yapmak istersem bunu nasıl gerçekleştirebilirim?

Oturduğunuz dairede geçici doğal gaz kapama işlemi yapmak için, aksadogalgaz.com.tr adresindeki Online İşlemler kanalından geçici gaz kapama talebinde bulunabilir veya 444 4 187 numaralı Çözüm Merkezimiz ile iletişime geçerek geçici gaz kesme talebinizi gerçekleştirebilirsiniz.

Geçici gaz kapama/açma işlemi için ek bir ücret öder miyim?

Geçici olarak doğal gazınızı kapatma/açma işlemi için hiçbir ek ücret ödemeniz gerekmemektedir.

Maddi sebeplerle faturamı ödeyemiyorum; doğal gazım kesilecek mi?

Salgın süresince konutlar ve 1.000 TL’nin altındaki tutarda vadesi geçmiş borcu olan küçük işletmelerde, borç nedeniyle doğal gaz kesintisi yapılmamaktadır. Ancak son ödeme tarihi geçen faturalara yasal gecikme faizi uygulaması yapılmaktadır.

Küçük ticari işletmelerde 1.000 TL’nin üzerindeki faturalar için müracaat edilmesi durumunda taksitlendirme yapılabilecektir. Taksitlendirme taleplerinizi 444 4 187 numaralı Çözüm Merkezimizi arayarak ya da aksadogalgaz.com.tr adresinden Talep formumuzu doldurarak iletebilirsiniz.

Evimde doğalgaz kaçağı olması durumunda ne yapmalıyım? Doğal gaz acil ekipleri salgın süresince hizmet veriyor mu?

Acil bir durumda 187 Doğalgaz Acil İhbar hattını aramanız yeterlidir. Abonelerimizin ve şehirlerimizin güvenliği için salgın süresince de 7/24 hizmet vermeye devam etmektedir.

Koronavirüs sebebiyle evimde karantinadayım ve gaz kokusu alıyorum, ne yapmalıyım; acil ekipleri gelebilecek mi?

Evinizde doğal gaz kokusu almanız durumunda öncelikle dairenizdeki sayaç öncesinde yer alan giriş vananızı kapatın ve dairenizi havalandırın. Güvenliğiniz için gerekli önlemleri aldıktan sonra hemen 187 Doğal Gaz Acil hattını arayın.

Çalışanlarımızın ve çevredeki diğer insanların güvenliği için çağrı merkezimiz ile görüşmeniz sırasında evinizde karantina durumu olup olmadığı bilgisini paylaşmanız büyük önem taşımaktadır. Gerekli koruyucu ekipmanlara sahip doğal gaz acil ekibimiz en kısa sürede adresinize ulaşacaktır.

Teması en aza indirmek için, karantinada olan kişi veya kişilerin işlem sırasında daire içi tesisatın olmadığı bir odada bulunmaları, dairenin ise önceden havalandırılmış olması gerekmektedir. Ekiplerimiz gerekli kontrol ve müdahaleleri yaptıktan sonra sizleri bilgilendirecektir.

65 yaş üzereyim ve doğal gaz abonesi olmak istiyorum; nasıl abone olabilirim?

65 yaş üzerindeki vatandaşlarımız için ikametlerinde abonelik işlemleri yapılmaktadır. Abonelik işlemleriniz için aksadogalgaz.com.tr Online İşlemler kanalımızı ziyaret edebilir ya da 444 4 187 numaralı Çözüm Merkezimizden bilgi alabilirsiniz.

Çağrı merkeziniz salgın süresince çalışıyor mu?

444 4 187 numaralı Aksa Doğalgaz Çözüm Merkezimiz ve Alo 187 Doğal Gaz Acil hattımız 7/24 hizmet vermeye devam etmektedir.

Doğal gaz tesisatımı yaptırdım; tesisat kontrol ve onay işlemleri salgın süresince devam ediyor mu?

İç tesisat kontrol ve onay işlemleri salgın süresince de devam etmektedir. İlgili personelimiz, koronavirüse karşı düzenli olarak dezenfekte edilen hizmet araçlarıyla adresinize ulaşarak, gerekli koruyucu ekipmanlarla donanımlı bir şekilde, çalışmalarını sürdürmektedir. Bu işlemler öncesinde dairenin havalandırılması ve işlemler esnasında sosyal mesafenin korunmasına destek olunması önemlidir.

Sitemizde ve uygulamamızda çerezler kullanılmaktadır. Çerezler hakkında detaylı bilgi almak için Çerez Aydınlatma Metni’ni incelemenizi rica ederiz. Siteyi ve uygulamayı kullanımınızı analiz etmek, sosyal medya özellikleri sağlamak ve içerik ve reklamları kişiselleştirmek] için çerez kullanımına izin veriyorsanız, lütfen "Kabul Ediyorum" seçeneğini tıklayınız.